Page 36 - Guia 2000
P. 36

36   app mollerussa                       autocros
       eAgora_Mollerussa



















          L’Ajuntament de Mollerussa ha posat a disposició
       de la ciutadania  una nova aplicació mòbil, eAgora_
       Mollerussa, que permet gestionar  una agenda  única
       tant d’activitats programades des del consistori com
       les que es fan des del teixit associatiu i també comercial
       així com gestionar la participació en aquestes. La nova
       plataforma, que es  pot  descarregar  des  de  Google
       Play o App Store, surt d’una de les línies d’actuació
       del  programa  (RE)Activem  i  actua  com  una  xarxa
       social, oferint també un mòdul per poder comunicar
       incidències a la via pública, una funció per a la qual
       des  de  fa  gairebé  un  any  s’havia  activat  de  forma
       provisional un canal de WhatsApp que es mantindrà
       encara un temps fins que l’app estigui més implantada.
          La presentació  d’aquesta  nova  eina, vinculada
       també a l’Agenda 2030 i als ODS,  ha anat a càrrec
       de l’alcalde, Marc Solsona, acompanyat de la regidora
       de Noves Tecnologies, Raquel Pueyo, i Martín Garrido,
       CEO d’eAgora, empresa que l’ha desenvolupada i que
       ja l’ha implantat en 10 municipis de Catalunya, sent
       Mollerussa  el primer de  la demarcació  de  Lleida.
       L’objectiu de la nova eina és fomentar la participació
       ciutadana, ja que a banda de rebre informació sobre les
       activitats que s’organitzen des de l’Ajuntament també
       és  un  canal  de  difusió per  a  les  entitats  i per  a  la
       ciutadania en general que pot publicar esdeveniments
       i  llençar  iniciatives  “amb  un  efecte  multiplicador”,
       segons va indicar l’alcalde, que va incidir en el fet que
       “es tracta d’aposta diferenciada”, ja que no “és una app
       a l’ús sinó una xarxa social”.
          Es tracta, doncs, d’una eina amb la qual en lloc de
       seguir persones se segueixen canals temàtics, per la
       qual cosa es pot acotar la informació que es vol rebre.
       En concret, s’ofereix la possibilitat de subscriure’s en
       un total de 17 canals temàtics, entre els quals hi ha
       govern obert, solidaritat, benestar i salut, esport i oci,
       art i cultura, formació i treball, educació, joventut, gent
       gran o comerç local, entre altres.
       GUIA 2000
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41