Page 40 - Guia 2000
P. 40
40 medicina
Mastegar Segons un estudi, a l’estat espanyol, 7 de cada
davant la tecnologia 10 nens mengen “abduïts” per una pantalla i el canvi
La vida dels adults s’ha digitalitzat molt els darrers d’aquesta rutina no serà fàcil, ni per ells ni pels pares i
anys, massa, i també en conseqüència la dels nostres mares. Seiem el nen a taula com més aviat millor, allí hi
fills. Però sembla que si això ho fem els adults, és “més descobrirà un ventall “d’instruments” que li cridaran
correcte”. Nosaltres som o hauríem de ser un model l’atenció: els coberts, el got de plàstic de colors, i el
per ells. Els nens aprenen a fer anar primer una pantalla plat seu i el dels pares ple d’aliments, aquella safata
que a parlar. I n’estem orgullosos, i ens pensem que és amb pa, les ampolles de beguda... quin món i que bo!
un gran progrés, que és el més intel·ligent perquè sap A mesura que es farà gran ja tindrà uns bons hàbits a
obrir el dispositiu mòbil i anar a l’aplicació on hi ha el taula, el fet de menjar bé, saber el nom dels aliments,
joc que vol jugar en aquell precís i immediat moment... establir un diàleg amb la família…
Aquest dispositiu (tauleta, mòbil, tele...) Però i els que no són menjadors? És millor embotir
també forma dels àpats que fan els nostres fills, és el menjar a la boca mentre el nen estigui bocabadat
l’acompanyament del plat de col, del plat de lluç amb amb les imatges del “dispositiu”? La tasca que cal fer
patates, de les maduixes amanides... I que bo és oi? Fan en un nen no menjador o mal menjador no és gens
tots els àpats amorrats a aquestes tauletes perquè ja fàcil, caldrà idear coses per fer que el moment del
formen part de la rutina del menjar. menjar sigui agradable i l’acabi realitzant de forma
Aquest fet de mirar la tele o tauleta o mòbil en autònoma. Si els adults posem el menjar a la boca del
els àpats és un mal hàbit, un mal costum. El menjar és nen mentre aquest està captivat i bocabadat en les
un fet important i cal tenir el respecte que es mereix, imatges del dispositiu tecnològic, no aprendrà mai a
no és una activitat lúdica, els nens han de gaudir de les menjar sol, no sabrà què menja, no distingirà gustos,
textures dels aliments i dels seus gustos. Cal establir textures i tota l’àmplia amalgama de colors, no se
un ritual entorn de la taula i els àpats han de ser llocs socialitzarà a taula, no ampliarà el camp semàntic dels
lliures de tecnologies. aliments... A menjar s’ensenya i s’aprèn, i per fer-ho cal
constància i dedicació.
Cursos d’anglès
per a totes les edats a càrrec
de l’acadèmia Green Valley
Pregunta’ns!
GUIA 2000