Page 40 - Guia 2000
P. 40

40   medicina
       Fem els deures
       o fa els deures?
         Uns pares per WhatsApp: Hola, algú del grup del grup
       em pot passar els deures de mates? La Pepeta no els té
       anotats a l’agenda i ara estàvem acabant llengua catalana i
       ens posarem a fer mates. No trobeu que avui tenim molts
       deures? A veure a quina hora acabarem!, amb tanta feina
       que ens ha manat la mestra! Diu la mare.
         A tots ens és familiar aquesta conversa que molts
       cops es fa per watts. Davant els deures, necessaris per
       crear un hàbit de treball, és el nostre fill/a qui els ha de
       fer  sol.  Els  pares  podem  ajudar  mostrant  i  ensenyant
       la  millor  forma  d’organitzar-los,  en  la  seva  planificació,
       estructurant els horaris i el lloc ideal per realitzar-los. Els
       pares ens hi podem implicar de moltes formes, però de
       res serveix si els fem nosaltres. Podem oferir la nostra
       ajuda en moments puntuals davant dubtes que poden
       sorgir, realitzant preguntes per fer-los arribar a la resposta
       correcta, supervisant algun cop l’agenda... Són moltes les   més exigent intel·lectualment. Realment els ajudem  si
       formes d’implicació, sense oferir-los la resposta.  seiem al seu costat observant contínuament com els fan?
         Els  deures  són  un  indicador  de  l’autonomia  dels   Interessant-nos  pel  que  fan,  amb  certa  distància  i
       fills/es, si els fem nosaltres deixem de potenciar aquesta   deixant que cometin errors, també intervenim en el seu
       autonomia, cal evitar fer-los tot allò que poden fer ells/  procés d’aprenentatge, donem rellevància a què passa a
       es, d’aquesta forma els ensenyem a madurar i fer-se   l’escola i potenciem la seva autonomia. Fer sempre els
       responsable de les seves coses, dels seus deures. En tot el   deures amb els fills/es asseguts al seu costat, fer-los els
       procés d’aprenentatge estem preparant també als nostres   deures, té un resultat nul en el seu aprenentatge.
       fills/es per formar part d’una societat que cada cop és   Mar Torrent i Esther Huguet

                                                                                   Bona
                                                                                    Fira

































       GUIA 2000
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45